همشهری آنلاین: رییس جمهور پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید سوئیس تاکید کرد:

 ایران آماده استقبال از تغییرات در دولت جدید آمریکا و مشارکت برای حل مشکلات اساسی جهان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،دکتر محمود احمدی نژاد شرایط امروز جهان را فرصتی مناسب برای تغییر در رفتار برخی کشورهای زورگو عنوان و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده استقبال از تغییرات واقعی و صحیح در دولت جدید آمریکا و مشارکت برای حل مشکلات اساسی جهان در فضای احترام متقابل و عادلانه است.

رییس جمهور پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید سوئیس در تهران با بیان اینکه امروز بوش با تفکر خودبرتربینی و حل مسائل جهان با زور به تاریخ پیوسته است، اظهارداشت: امیدواریم اخلاق ، اندیشه و عمل بوش نیز به تاریخ بپیوندد و درس عبرتی برای سایر دولتمردان آمریکا باشد.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه دولت آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در مقابل ملت ایران ایستاده و برخی کشورهای اروپایی نیز چشم بسته از آمریکا تبعیت کرده اند، تاکید کرد: امروز استفاده از زور در مناسبات جهانی مردود است و کشورهای زورگو باید خواسته ها و حقوق ملت بزرگ و متمدن ایران را قبول کنند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه روابط ایران و سوئیس قابل گسترش و افزایش است، گفت: قرارداد انتقال گاز شروع خوب و گام بلندی برای توسعه روابط دوجانبه بود و ایران ، سوئیس و کشورهای در مسیر انتقال گاز از اجرای این طرح سود می برند.

رییس جمهور با بیان اینکه جهان را باید با تعامل و همکاری سازنده اداره کرد، اظهارداشت: سوئیس می تواند در اصلاح وضع فعلی جهان و بهبود امور نقش موثری ایفا کند.

خانم "لیویالوی آگوستی" سفیر جدید سوئیس نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه و تبریک سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، روابط ایران و سوئیس را دیرینه و عمیق دانست و تصریح کرد: سوئیس علی رغم انتقادات برخی کشورهای اروپایی خواستار گسترش مناسبات و همکاری ها با ایران در بخش های گوناگون است.

سفیر جدید سوئیس قرارداد انتقال گاز ایران به سوئیس را نقطه عطفی در روابط دوجانبه برشمرد و گفت: روابط اقتصادی دو کشور می تواند تا سطح حداکثری گسترش یابد.
"خانم لیویالوی آگوستی" خاطرنشان کرد: همه مسایل جهان از طریق گفتگوی عادلانه حل خواهد شد و باید از استفاده از زور خودداری کرد

کد خبر 74732

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز